Via deze blog willen we in contact blijven met de homies, terwijl wij Azie afschuimen. Van de mongoolse steppe tot de tibetaanse pieken, via China, Vietnam, Cambodia, Laos, Birma, Nepal en god weet waar we nog terecht komen in dit jaartje weg...

donderdag, juni 28, 2007

Effieweg is terug ... weg

Met een beetje nostalgie schrijf ik dit berichtje op onze blog. Onze website heeft bijna een jaar stil gelegen... Wat is de tijd snel gegaan, wat is er veel gebeurd. Het is een behoorlijk hectisch jaartje geweest, een jaar met een nieuwe job voor mij, een nieuwe job voor Jan, het zoeken van een nieuw huurstekje in Antwerpen, het kopen van datzelfde huurstekje in Antwerpen, 50-urenwerkweken; een jaar waarin de rust en het zengehalte van vorig jaar soms ver te zoeken was. Daar waar we vorig jaar met de glimlach in panne vielen met een Russisch motortje, 'overreageerden' we nu vaak op het feit dat, jawel, de melk op was! Vreemd hoe we alles op reis konden relativeren en hier in België soms zo snel uit ons dak gaan. Het heeft ons wat tijd gekost om ons plaatsje hier weer te vinden. Er was zoveel veranderd en tegelijkertijd ook niets: er zijn baby's bijgekomen, huwelijken gesloten, huizen aangekocht... maar iedereen gaat nog altijd naar dezelfde Colruyt, en heeft hooguit het afgelopen jaar 3 nieuwe onderbroeken gekocht. Ook wij zijn opnieuw thuis gekomen. We hebben het afgelopen jaar vaak aan onze droomreis teruggedacht, hoe gelukkig we waren ... maar ook hoe gelukkig we nu ook zijn. Het gaat ons goed in ons Belgenlandje (zie foto met atomiumbollen in het haar!) Ik ben dol op mijn nieuwe job bij de Karel de Grote-Hogeschool, Jan pendelt zich te pletter naar Eigenbrakel en legt gemiddeld meer kilometers op een dag af dan dat onze Minsk vorig jaar aankon op een week, we werken aan ons huis, mountainbiken, jogggen, gaan op café met vrienden en bijten op onze lip om hen niet te vragen 'where are you from?' en 'How much did you pay for your room?'... én we reizen nog steeds. Vandaar dit berichtje. Onze website heeft lang genoeg stilgelegen. Het wordt tijd voor het relaas van onze nieuwe avonturen. In de paasvakantie trokken we naar Kenia met de fiets, over 10 dagen nemen we Thelma (herinnert u zich nog het zonnige oranje fietsje dat we in Thailand kochten?) opnieuw mee naar Kirgizië ... Effieweg is terug... weg! Verslagen volgen weldra!

Labels: