Uitgeven om te besparen!
zondag 26/2 - dinsdag 28/2 Shoppingtime
Let op het logo op onze hemdjes en de merknaam 'effieweg'
Het ging prima met ons budget ... En toen kwam Hoi An, een knus stadje met Chinese tempeltjes, Japanse bruggen, oude huizen en vooral winkels. Van de eerste drie genoemden hebben we ... euh ... niks bezocht, de winkels daarentegen drie dagen lang van 9 tot 21! Om de vijf meter is er wel een kleermaker die 'smeekt' om je garderobe te mogen uitbreiden, en omdat we ze allemaal wilden gelukkig maken, hebben we praktisch de hele stad laten knippen, naaien en borduren om een totaal van 35 stuks (waaronder 8 paar schoenen - volledig verantwoord omwille van mijn brede voeten en Eddy Merkx kuiten) in elkaar te steken, op maat gemaakt, volledig naar onze smaak en kleur. Een idee van de prijzen: hemd (6$), broek (10$), jurk (10$), rokje (9$), schoenen (10-15$), leren laarzen (35$), kostuum (40$)... We voelden ons echte miljonairs en hebben ons ook zo gedragen! Alles wat we wilden, hebben we gekocht, zonder scrupules, onder het motto: Uitgeven in Vietnam om te besparen in Belgie. Onze totaalsom kwam uiteindelijk op een 450 euro wat zoveel is als 1 degelijk kostuum in Belgie (Jan heeft er 2, ik treed niet in detail over mijn aankopen wegens te decadent :-) We hebben daar ook onze eigen hemdjes en schoenen ontworpen van het weldra bekende en peperdure merk EFFIEWEG, ontworpen door J. De Vliegher.U denkt wellicht dat deze drie dagen een ware hel voor Jan waren en een zeker apathie zich van hem meester maken na het bekijken van het 36ste jurkje? Niets is minder waar! Jan was geweldig! Een eindeloos geduld, creatieve ideeen, een enorme drijfveer om mij in mooie kleedjes te steken en een shoppingenergie die zelfs Carrie Bradshaw van Sex and the City niet meer zou hebben na 30 dagen Solden in een Prada winkel. Ik wist niet dat zulke mannen bestonden... maar waarschijnlijk is Jan gewoon, in termen van Hoi an, op maat voor mij gemaakt! (Andy, geen commentaar over dit melige einde van deze post!)


1 Comments:
Beste Brenda... 'k zou nog nie durven commentarieren op de meligheid. :-)
Maareuh nu nie voor 't een of 't ander maar het geduld dat Jan aan de dag legt om n heel nieuwe garderobe voor je te kiezen/designen zegt veel over z'n idee over je oude garderobe niet? ;-P
maart 06, 2006 9:16 p.m.
Een reactie posten
<< Home