wachten op Godot
Khovd dag 4.
Na een geweldige trip door de bergen in het uiterste westen zitten we sinds zondagnamiddag 'vast' in deze stad. Vervoer is een moeilijke bevalling gebleken. Liften: zero points. Busjes naar de hoofdstad vertrekken dagen later dan gepland en zijn een marteling van minimum 55 uur nonstop over zandwegen. En dan zijn er de vluchten naar de hoofdstad: na een dag zoeken vind je het loket, waar je kan vragen om een ticket. 2 dagen later mag je dan terug komen om te horen of je er een hebt. Ook al betaal je als toerist 3 keer de prijs van een local, niets garandeert je plaatsje. Maar na dagen wachten, zoeken, op meerdere paarden wedden en vingers kruisen (vandaar de vele tikfouten) hebben we nu 2 tickets om vrijdag ochtend te vertrekken , weg uit dit gat.
De Verhalen van de bergtocht zullen tegen na t weekend wel op de site komen, overmorgen zijn we terug in de hoofdstad, en vandaar lukt dat allemaal beter.
Veel groetjes,
Bren en jan
stay in touch
Labels: Mongoliƫ


0 Comments:
Een reactie posten
<< Home