Via deze blog willen we in contact blijven met de homies, terwijl wij Azie afschuimen. Van de mongoolse steppe tot de tibetaanse pieken, via China, Vietnam, Cambodia, Laos, Birma, Nepal en god weet waar we nog terecht komen in dit jaartje weg...

maandag, april 03, 2006

Een grijs gesneden brood en twee mountainbikes, alstublieft!

Kocht u op maandag 20 maart een bruin gesneden brood bij de bakker? Wij kochten twee gloednieuwe Trek mountainbikes 6500, twee helmen, 2 paar fietshandschoenen en 11 reservespaken, en dat alles tussen 9.59 en 10.56. Om 13.50 namen we het vliegtuig met onze twee fietsen, Thelma en Lowie, naar Kathmandu, hoofdstad van het Hindu koninkrijk Nepal.

Nepal, ook dit is Azie, maar het verschil met onze voorgaande landen is enorm. Het is vreemd hoe een vluchtje van 2 uur ons plots in een totaal andere wereld brengt: auto's rijden links, vrouwen dragen Indische kleren, met stip op het voorhoofd, mannen dragen de traditionele hoed, zonder boord met deuk, de huizen zijn aardkleurig met leem bepleisterd, het geschrift is onleesbaar, mensen spreken beter Engels (GLTT niveau 3) en toeristen dragen of trekkersbroeken of "vodden" - zoals ons mama zou zeggen (voor hen die deze terminologie niet kennen: lange geweven rokken, losse batik bloesjes, neusbel, sandalen en voor de echte die hards een rode bol op het voorhoofd). Thamel, de toeristenbuurt van Kathmandu, weet ons met haar smalle steegjes, vele winkeltjes en lekkere restaurantjes al meteen te bekoren. Zelfs de dagelijkse elektriciteitspanne van drie uur (meestal van 18-21u) vinden we "charmant" in plaats van storend. Van de burgeroorlog merk je als toerist niet veel. Er zijn veel legercheckpoints, er is veel blauw op straat en er zijn opmerkelijk minder toeristen, maar je hebt hier niets te vrezen. Integendeel. Zowel de partij van de koning als de maoisten dragen toeristen op handen. En we zullen ons de komende twee maanden gewillig laten dragen!

Labels: ,

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

tegen dat jullie dit berichtje lezen, zijn jullie moe"getrekt", amai de anapurna ! Zou niet voor mijn tere beentjes zijn, maar ik lees nog steeds vol goesting jullie reisverslagen !
Have fun ! Masha

april 09, 2006 3:51 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Hey Brenda en Jan, we hebben al genoten van jullie schitterend reisverslag, moet een bangelijke ervaring zijn.
Het lijkt alsof jullie nog maar pas weg zijn, maar toch zit je al rond de acht maanden nu, even lang als wij getrouwd zijn :)
Hier in Antwerpen blijft de lente een beetje sputteren, we zullen blij zijn als we weer in het zonnetje kunnen zitten.
We hopen nog veel schitterende verhalen van jullie te lezen en wensen jullie een avontuurlijk vervolg van effieweg !!
groeten bart en karin

april 18, 2006 12:20 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Sh*t, excuseer ... potverdikke zeg, wat een toeval ! Effe aan het surfen om wat tijd te doden op het werk, bezoek een oude reisblog van een van mijn vrienden, ik duw op next blog en pats ... Brenda in Aziƫ. Grappig, ik denk dat het een jaartje geleden was dat ik je tegenkwam bij de abdij van het park. "En, wat doe je nu in je leven?" was de logische vraag ... "Wel, ik ga er een jaartje tussenuit" was het antwoord. Maar dit is er echt wel effie weggaan !!!

Nog veel plezier voor de resterende maanden,

Rein

april 19, 2006 6:19 a.m.

 

Een reactie posten

<< Home